F.A.Q.

Waarom een F.A.Q. ?
Nu ik langzaam maar zeker steeds een beetje verder groei (yay!) krijg ik ook vaker dezelfde vragen. En hoewel die graag beantwoord is het voor zowel de klant als mijzelf makkelijker om vragen, die vaker gesteld worden in een aparte F.A.Q. te zetten zodat je het direct kunt opzoeken.
Wil je toch liever direct contact of staat je vraag er niet tussen dan zie ik je mailtje of belletje graag tegemoet!

Wanneer komt mijn (brievenbus)pakketje aan?
We hebben er een hele pagina aan besteed maar in principe komt het neer op 'voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.' Wil je weten wat dat in praktijk betekent kijk dan op de leveringspagina: Leveringsvoorwaarden Lamar Games

 

Wat zijn de verzendkosten?
Van 1 tot en met 3 spellen €3,95 (track en trace brievenbuspakketje) en vanaf 4 spellen of hardware en accessoires €6,95 (via postnl). Ok deze details kun je op de leveringspagina vinden: Leveringsvoorwaarden Lamar Games

 

Werkt mijn spel ook op een andere console?
Dat ligt eraan. Wii spellen werken bijvoorbeeld op de WiiU en sommige xbox 360 spellen werken op de xbox one. Maar ps3 spellen werken niet op de ps4. We hebben een compatibility pagina waarin we alle vragen gaan beantwoorden. Nog niet alles staat erin dus als je twijfelt of het wilt vragen dan mag je altijd bellen of mailen. Voor de xbox en de xbox 360 is het wel up to date (ten tijde van dit schrijven).

Dit is de compatibilitypagina: Alles over compatibility

 

Kopen jullie ook spellen in?
Jazeker!
Alle spelregels kun je vinden op de inkooppagina: Inkoop en inruil bij Lamar Games

Hoe zie ik welke versie een spel is?
Kortgezegd: Aan de titel!
Dus als een spel nieuw is dan staat er 'nieuw' in de titel. Is het een Amerikaanse versie dan staat er 'NTSC' in de titel. Ontbreekt het boekje dan staat er 'zonder boekje' etc etc. Wil je het zeker weten, gewoon even bellen of mailen!

Ook als de foto bijvoorbeeld een NTSC versie laat zien maar het staat niet in de titel dan is het dus nog steeds PAL. Omdat in heel sommige gevallen we bij een product de foto van de Amerikaanse / Japanse versie hebben staan. Tegenwoordig gebruiken we voor iedere versie de juiste foto maar met wat oudere titels komt dit heel af en toe nog wel eens voor)

De meestvoorkomende kenmerken, die we hanteren, zijn: 
- Nieuw
- Tweedehands (of used)
- Zonder boekje
- Zonder hoesje/cover
- NSTC of NTSC-J (Japan)
- De naam van de console (dus ps2, ps3, xbox, xbox one, Wii, wii U etc etc)
- Speciale versie (denk aan platinum, classics, limited edition e.d). Als er niets staat is het de standaard normale versie.
- De taal (als hij niet Engels of Nederlands is, spellen zijn vaak alleen in het Engels. Bij kinderspellen vermelden we vaak of ze in het Nederlands zijn.
- Als er niets gemeld wordt in de titel dan is het de 'normale' versie (bij de playstation 2 is de normale versie dus de black label versie)

Ik heb een spelletje gekocht maar ik heb me bedacht. Mag ik hem terugsturen?
IEts retour krijgen is niet het leukste wat er is maar een ontevreden klant vinden we nog veel minder leuk dus nemen wij je retour met alle liefde terug. Er zijn wel een paar spelregels:
- Je moet hem binnen 2 weken retourmelden
- Na uiterlijk 2 weken na de retourmelding moeten we het terugontvangen hebben
- Het spelletje moet natuurlijk nog wel in dezelfde conditie zijn als toen je hem bestelde en nieuwe spelletjes moeten nog wel gesealed zijn.
- We hebben alles op een rijtje gezet op onze ruilen en retouneren pagina: Herroeping en retouren

Waarom staat er geen B.T.W. op mijn factuur?
Dat komt omdat we gebruik maken van de margeregeling (Als je daar meer over wilt lezen dan kun je dit zien bij de belastingdienst en wel hier: Margeregeling
Nieuwe spellen, die wij bij leveranciers inkopen vallen daar natuurlijk niet onder en daarop zit 'gewoon' 21% btw. Het kan dus ook voorkomen, dat je een bestelling krijgt waar een gedeelte van de spellen  geen btw hebben en een gedeelte wel. 
 

Zijn jullie wel een echte winkel?
Ik mag hopen van wel! Sinds oktober 2011 staan we in de KvK en alle gegevens kun je op de hoofdpagina van de site en in de algemene voorwaarden (Algemene Voorwaarden Lamar Games) vinden maar hieronder heb ik ze nog even op een rijtje gezet:

Info@lamargames.nl
Bel Ons: 0614237642
Wigstraat 19A
8223 EE 
Lelystad
Afhalen op afspraak:
Ma-Za 10.00-16.00
KvK-nummer: 55144578
BTW-nr: NL001616091B16

 

Help ik heb een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?
Mailen kun je me 24 uur per dag en bellen tussen 10.00 en 16.00 van maandag tot en met zaterdag. (de contactgegevens vind je hierboven en op de hoofdpagina). Op mailtjes krijg je bijna altijd binnen een werkdag antwoord en tijdens kantoortijden meestal binnen een uur. Kun je niet wachten? Bel me dan op 0614237642.

 

Wie is Lamar Games?
Eigenlijk ben ik dat (Richard Wensing). Het wordt steeds drukker dus misschien staan hier binnenkort meer namen! (Los van mijn vrouw en kinderen die me gelukkig soms al eventjes helpen als ik het echt niet aan kan)

 

Wat zijn jullie spelregels?
Voor de meeste regels hebben we aparte pagina's gemaakt (zoals hierboven genoemd: Inkoop, levering, contact, algemene voorwaarden enz enz). Maar als je iets niet kunt vinden mag je altijd even contact opnemen via de mail, whatsapp of via de telefoon. En als je in Lelystad woont mag je natuurlijk ook naar de winkel komen!

 

Waar zit jullie winkel?
Onze winkel ligt aan de Wigstraat 19 (A) op het Gildenhof in Lelystad (Naast het Rode Kruis en schuin tegenover Centrada)
Let erop, dat we in de eerste plaats een webwinkel zijn en je hier niet kunt shoppen. Daar is de webwinkel voor. Maar je mag natuurlijk wel gezellig je bestelling komen ophalen. 
Laat wel even wanneer /hoe laat je komt zodat je niet voor een dichte deur staat.
 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Ten eerste hoef je geen account bij ons aan te maken en worden je adresgegevens (die ik nodig heb om het spelletje te verzenden) niet doorgestuurd aan derden.

​Een account aanmaken mag natuurlijk wel maar is nooit nodig. Als je een account aanmaakt dan is dat handig bij het afrekenen. Je hoeft dan niet alle informatie opnieuw in te vullen en je kunt je bestelgeschiedenis bekijken. Dus prettig en gemakkelijk als je graag vaste klant bij ons wordt maar niet echt nodig als je maar 1 keer iets van ons nodig hebt.

Verder houden we ons natuurlijk aan de wettelijke privacy policy (Zie onze aparte pagina hiervoor: Privacy Policy )
In April 2018 hebben we de privacy policy ook aangepast om aan de AVG wetgeving te voldoen.
Hiertoe hebben we een assessment laten doen door een extern juridisch bureau. Met dit certifcaat als resultaat: 
AVG Certificaat
Maar ook hier geldt: Heb je een vraag: laat het me weten!

Ik heb een klacht!
Hoewel ik altijd mijn uiterste best voor iedereen doet ben ik (nog steeds) een mens en is het theoretisch mogelijk dat ook ik een fout maak ;-)
Bel me dan gewoon even op of stuur me een mailtje en dan los ik je klacht graag op.

Het is nog niet eerder gebeurd en ik ga er ook vanuit dat ik het kan voorkomen maar in het zeldzame geval dat wij er niet samen uitkomen dan heb je wettelijk recht om je klacht aan te melden bij de Europese commissie. En je raadt het al:

Daar is een aparte pagina voor met meer informatie: Klachtenafhandeling

 

Heb ik garantie?
Op alle artikelen zit standaard 2 maanden garantie. En als je per ongeluk na een maand of 4 een kras op je spelletje hebt gemaakt (en het is geen bluray disc) dan mag je langskomen en polijst ik hem voor je!

 

Help, er zit een kras op mijn spel!
Heb je krassen op je spel en wil je er vanaf dan kan ik je spelletje polijsten. Dat is niet gratis (behalve als je hem bij mij gekocht hebt) maar afhankelijk van de diepte van de kras kost je dat €3 tot €5 op basis van no cure no pay. Dus als hij het na het polijsten nog steeds niet doet dan hoef je niets te betalen!

Ik controleer alle spellen zelf dus normaal gesproken worden alle spellen krasvrij verzonden (tenzij in de koopjeshoek er speficiek gemeld staat dat er krassen op zitten). In het zeldzame geval, dat je toch een krasje op je spelletje van Lamar Games hebt dan haal ik die er gratis voor je af.

Help, het doosje is kapot aangekomen!
Heel af en toe komt het voor, dat een doosje (of doosjes) niet helemaal in goede staat aankomen. We versturen de spellen altijd netjes ingepakt in luchtkussen enveloppen of goed verpakte pakketjes maar heel soms gaat er toch wel eens eentje stuk. Als je ons dan een berichtje stuurt dan sturen we er graag nog eentje naar je toe. (En doe je gelijk nog een bestelling dan krijg je nog een leuk extratje ook!)
Alleen ps1 doosjes kunnen we (bijna) niet vervangen. We zoeken hier de beste exemplaren uit maar er zijn geen vervangende doosjes te koop. (als jullie een goed adres weten dan graag! Dan pas ik de F.A.Q. ook direct aan)
Dus als hij echt in gruzelementen aankomt dan vervangen we hem maar lichte barstjes e.d. kunnen we bijna niet voorkomen.

Mag ik ook mijn bestelling komen ophalen?
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Laat het wel even van te voren weten zodat je niet voor een dichte deur staat of in een volle winkel waardoor ik minder of geen tijd voor je heb. Van maandag tot en met zaterdag kun je tussen 10.00 en 15.00 bijna altijd terecht.

Hoe kan ik betalen?
Op dit moment kun je op de volgende manieren betalen:

  • Contant (als je je bestelling komt ophalen)

  • iDeal

  • credit card

  • Bancontact

  • Paypal

  • Achteraf betalen via Klarna (nieuw!)
    Kies je voor deze optie dan ontvangt je eerst je product(en) en betaalt binnen veertien dagen na ontvangst. Je dient wel (net als bij éénmalige machtiging) ter controle je geboortedatum invullen bij het betaalproces. Dit heeft klarna nodig ter controle om je te kunnen accepteren als klant. Met Klarna kun je tot maximaal €250 een bestelling afrekenen.

Er komen regelmatig nieuwe betaalmethodes bij. Alleen onder Rembours waarschijnlijk niet. Die kosten zijn zo hoog dat ze vaak duurder dan de bestelling zijn.

Ok ik wil achteraf betalen met Klarna, hoe gaat dit dan het?
Je doet een bestelling zoals je gewend bent maar bij het de betaalkeuze kiesje voor 'achteraf betalen'
Wij krijgen via klarna een bevestiging dat, de betaling is goedgekeurd en behandelen de bestelling net als iedere andere bestelling. Zodra je de bestelling binnen hebt, heb je nog 14 dagen de tijd om te betalen. Via Klarna krijg je daar duidelijk instructies voor hoe je dit kan en mag doen. Maar voor vragen mag je ons natuurlijk altijd bellen of mailen.

Hey, Klarna heeft mij een factuur gestuurd van Brini Solutions en niet van Lamar Games. Wat is er aan de hand?
Lamar Games is mijn handelsnaam en website. Het bedrijf heet Brini Solutions.
Voor wie meer wil weten: Brini solutions is het bedrijf waaronder ik een aantal jaar freelance ICT werk heb gedaan. Om ingehuurd te kunnen worden heb je een kvk nummer en een bedrijfsnaam nodig. Brini is afgekort Britt en Nick (de namen van mijn kinderen). Solutions was omdat ik graag in oplossingen denk :-). Maar het is geen naam voor een Games winkel. De naam Lamar Games komt gedeeltelijk voort uit de naam van mijn vrouw (Marianne). De enige, die nergens in de namen voorkomt ben ik zelf :-).

Zijn jullie spellen nieuw of tweedehands?
Dit kun je in de titel meestal al zien. Nieuw betekent ook echt nieuw en dus nog gesealed. (Nieuwe spellen zijn bij Lamar Games altijd gesealed.) Used of tweedehands betekent dat de spellen gebruikt maar krasvrij zijn en compleet met boekje en doosje. Als een boekje of doosje ontbreekt dan staat dit in de titel vermeld en staat het spelletje in de Koopjeshoek (link!)

Zijn de codes ongebruikt?
Je moet er vanuit gaan van wel (natuurlijk niet bij de nieuwe spellen!).

Bij de tweedehands spellen zitten de codes er soms nog wel bij maar ik weet dan niet of ze gebruikt zijn en vaak als ik ze dan zou testen dan 'gebruik' ik ze. Dus als de code nog niet gebruikt is dan heb je geluk maar als je het spelletje alleen wil hebben met ongebruikte code dan kun je hem het beste gewoon nieuw kopen.

Ik wil een spelletje op jullie site bestellen. Is hij nog op voorraad?
Ik verkoop alleen uit voorraad dus zolang je hem kunt bestellen is hij er nog. Koop jij net de laatste van een bepaalde titel dan wordt het spelletje automatisch op uitverkocht en kan na jou niemand hem meer bestellen tot hij weer op voorraad komt. Dat voorkomt teleurstellingen en is ook meteen de reden waarom ik altijd vraag of je een bestelling in de webwinkel wilt doen, zelfs als je hem wilt komen ophalen. Als een spelletje uitverkocht is dan wordt hij ook onzichtbaar gezet dus als je net een bestelling hebt gedaan en je kunt je spelletje niet meer vinden op de site terwijl hij er 5 minuten daarvoor nog wel stond dan heb jij net de laatste gekocht :-)

Zijn jullie films Nederlands ondertiteld?
Ja maar niet altijd. Mocht het van belang zijn bij een speciale titel, vraag het ons dan even van te voren. Films kun je namelijk alleen ongeopend terugsturen. Mocht je het liever zelf controleren dan kan dit door de artikelcode op internet op te zoeken. Ons artikelnummer komt namelijk overeen met de EAN code van het product en die is uniek...

Doet de batterij van het gameboy spelletje het nog?
Bij sommige (met name 2e generatie pokemon) gameboy spelletjes wil de batterij nog wel eens leeglopen. Dit heeft geen effect op je gameplay maar je kunt dan niet meer je voortgang opslaan.  De kans, dat de batterij het niet (meer) doet is klein maar wel aanwezig. Helaas heb ik niet expertise om die zelf te vervangen maar er zijn diverse bedrijfjes die dit voor een paar euro voor je kunnen doen en als je heel handig bent dan kun je het zelfs zelf (geeft meteen aan, dat handig niet mijn sterkste kant is ;-)
Houd daar dus rekening mee voor je een gameboy bestelling doet

Kan ik veilig bij Lamar Games kopen?
Die vraag kan ik natuurlijk niet zelf beantwoorden. Daarom ben ik lid van Stichting Webwinkelkeur (Of hier als je onze verzamelde reviews wilt zien: Alle reviews verzameld). Die controleren of ik me netjes aan alle regels houd. Verder is de site volgens Google veilig (te zien aan het groene slotje in de URL linksboven) en is de verbinding altijd via SSL.

 

Ik vind jullie geweldig, waar kan ik dat vertellen?
Gelukkig! Dat hoop ik zo te houden. Je helpt me een heleboel door mij te reviewen op bijvoorbeeld: Facebook, Trustpilot of Stichting Webwinkelkeur.

 

Hebben jullie alleen spellen of verkopen jullie nog andere leuke dingen?
De focus ligt wel echt op games maar we zijn inmiddels ook voorzichtig begonnen met Warhammer en Lego. Die gaan we hopelijk de komende tijd uitbreiden. Verder hebben we ook een heleboel Skylanders, Disney Infinity en hardware tekoop.

 

Heb je een kortingscode voor mij?
We hebben wel kortingscodes maar niet altijd. Kortingscodes gebruiken we voor:

  • Speciale acties (let op de nieuwsbrief en facebook!)

  • Als je spelletjes hebt ingeleverd voor korting dan krijg je een code met het totaal aan waarde die je voor de spelletjes hebt gekregen

We hebben dus niet standaard kortingscodes omdat ik probeer de prijzen scherp te houden zodat korting niet nodig zijn en niet kunnen.

 

Er staat een fout op je site!
Laat het me weten en ik pas het meteen aan!

Laatste wijziging: 30-12-2022 (regel toegevoegd over black label versie van de playstation 2)

 

 

 

© 2011 - 2024 Lamar Games | sitemap | rss