F.A.Q.

Waarom een F.A.Q. ?
Nu ik langzaam maar zeker steeds een beetje verder groei (yay!) krijg ik ook vaker dezelfde vragen. En hoewel die graag beantwoord is het voor zowel de klant als mijzelf makkelijker om vragen, die vaker gesteld worden in een aparte F.A.Q. te zetten zodat je het direct kunt opzoeken.
Wil je toch liever direct contact of staat je vraag er niet tussen dan zie ik je mailtje of belletje graag tegemoet!

Wanneer komt mijn (brievenbus)pakketje aan?
We hebben er een hele pagina aan besteed maar in principe komt het neer op 'voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.' Wil je weten wat dat in praktijk betekent kijk dan op de leveringspagina: Leveringsvoorwaarden Lamar Games

 

Wat zijn de verzendkosten?
Van 1 tot en met 3 spellen €3,95 (track en trace brievenbuspakketje) en vanaf 4 spellen of hardware en accessoires €6,95 (via postnl of GLS afhankelijk van de dag en de grootte van het pakket). Ok deze details kun je op de leveringspagina vinden: Leveringsvoorwaarden Lamar Games

 

Werkt mijn spel ook op een andere console?
Dat ligt eraan. Wii spellen werken bijvoorbeeld op de WiiU en sommige xbox 360 spellen werken op de xbox one. Maar ps3 spellen werken niet op de ps4. We hebben een compatibility pagina waarin we alle vragen gaan beantwoorden. Nog niet alles staat erin dus als je twijfelt of het wilt vragen dan mag je altijd bellen of mailen. Voor de xbox en de xbox 360 is het wel up to date (ten tijde van dit schrijven).

Dit is de compatibilitypagina: Alles over compatibility

 

Kopen jullie ook spellen in?
Jazeker!
Alle spelregels kun je vinden op de inkooppagina: Inkoop en inruil bij Lamar Games

 

Ik heb een spelletje gekocht maar ik heb me bedacht. Mag ik hem terugsturen?
We houden niet van retouren maar we houden nog veel minder van ontevreden klanten. Dus mits je hem binnen 2 weken retour meldt en mits je hem na retourmelden binnen 2 weken terugstuurt. Dan is het geen probleem. Het spelletje moet natuurlijk nog wel in dezelfde conditie zijn als toen je hem bestelde en nieuwe spelletjes moeten nog wel gesealed zijn. We hebben alles op een rijtje gezet op onze ruilen en retouneren pagina: Herroeping en retouren

 

Zijn jullie wel een echte winkel?
Ik mag hopen van wel! Sinds oktober 2011 staan we in de KvK en alle gegevens kun je op de hoofdpagina van de site en in de algemene voorwaarden (Algemene Voorwaarden Lamar Games) vinden maar hieronder heb ik ze nog even op een rijtje gezet:

Info@lamargames.nl
Bel Ons: 0614237642
Koopmansstraat 115
8223 AH 
Lelystad
Afhalen op afspraak:
Ma-Za 10.00-16.00
KvK-nummer: 55144578
BTW-nr: NL132874179B01

 

Help ik heb een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?
Mailen kun je me 24 uur per dag en bellen tussen 10.00 en 16.00 van maandag tot en met zaterdag. (de contactgegevens vind je hierboven en op de hoofdpagina). Op mailtjes krijg je bijna altijd binnen een werkdag antwoord en tijdens kantoortijden meestal binnen een uur. Kun je niet wachten? Bel me dan op 0614237642.

 

Wie is Lamar Games?
Eigenlijk ben ik dat (Richard Wensing). Het wordt steeds drukker dus misschien staan hier binnenkort meer namen! (Los van mijn vrouw en kinderen die me gelukkig soms al eventjes helpen als ik het echt niet aan kan)

 

Wat zijn jullie spelregels?
Voor de meeste regels hebben we aparte pagina's gemaakt (zoals hierboven genoemd: Inkoop, levering, contact, algemene voorwaarden enz enz). Maar als je iets niet kunt vinden mag je altijd even contact opnemen via de mail, whatsapp of via de telefoon. En als je in Lelystad woont mag je natuurlijk ook naar de winkel komen!

 

Waar zit jullie winkel?
In de koopmansstraat 115 op de eerste verdieping. Boven de LidL/Wibra in de ruitersportwinkel (van mijn vrouw). Als je voor de LiDL staat dan ga je links de trap op en dan 3 maal meteen links zodat je boven de LiDL uitkomt.

Je loopt dan de (groene) balustrade af en gaat aan het eind de ruitersportwinkel (van mijn vrouw) binnen. (let op: vanaf 9 augustus is de nieuwe Lidl open en zit de trap dus tussen de oude en de nieuwe Lidl ;-)

 

Hoe gaan jullie met mijn gegevens om?
Ten eerste hoef je geen account bij ons aan te maken en worden je adresgegevens (die ik nodig heb om het spelletje te verzenden) niet doorgestuurd aan derden. Verder houden we ons natuurlijk aan de wettelijke privacy policy (Zie onze aparte pagina hiervoor: Privacy Policy ) Maar ook hier geldt: Heb je een vraag: laat het me weten!

 

Ik heb een klacht!
Hoewel ik altijd mijn uiterste best voor iedereen doet ben ik (nog steeds) een mens en is het theoretisch mogelijk dat ook ik een fout maak ;-)
Bel me dan gewoon even op of stuur me een mailtje en dan los ik je klacht graag op.

Het is nog niet eerder gebeurd en ik ga er ook vanuit dat ik het kan voorkomen maar in het zeldzame geval dat wij er niet samen uitkomen dan heb je wettelijk recht om je klacht aan te melden bij de Europese commissie. En je raadt het al:

Daar is een aparte pagina voor met meer informatie: Klachtenafhandeling

 

Heb ik garantie?
Op alle artikelen zit standaard 2 maanden garantie. En als je per ongeluk na een maand of 4 een kras op je spelletje hebt gemaakt (en het is geen bluray disc) dan mag je langskomen en polijst ik hem voor je!

 

Help, er zit een kras op mijn spel!
Heb je krassen op je spel en wil je er vanaf dan kan ik je spelletje polijsten. Dat is niet gratis (behalve als je hem bij mij gekocht hebt) maar afhankelijk van de diepte van de kras kost je dat €3 tot €5 op basis van no cure no pay. Dus als hij het na het polijsten nog steeds niet doet dan hoef je niets te betalen!

Ik controleer alle spellen zelf dus normaal gesproken worden alle spellen krasvrij verzonden (tenzij in de koopjeshoek er speficiek gemeld staat dat er krassen op zitten). In het zeldzame geval, dat je toch een krasje op je spelletje van Lamar Games hebt dan haal ik die er gratis voor je af.

Help, het doosje is kapot aangekomen!
Heel af en toe komt het voor, dat een doosje (of doosjes) niet helemaal in goede staat aankomen. We versturen de spellen altijd netjes ingepakt in luchtkussen enveloppen of goed verpakte pakketjes maar heel soms gaat er toch wel eens eentje stuk. Als je ons dan een berichtje stuurt dan sturen we er graag nog eentje naar je toe. (En doe je gelijk nog een bestelling dan krijg je nog een leuk extratje ook!)

Mag ik ook mijn bestelling komen ophalen?
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Laat het wel even van te voren weten zodat je niet voor een dichte deur staat of in een volle winkel waardoor ik minder of geen tijd voor je heb. Van maandag tot en met zaterdag kun je tussen 10.00 en 15.00 bijna altijd terecht en vaak op zaterdag zelfs tot 17.00 uur!

Hoe kan ik betalen?
Op dit moment kun je op de volgende manieren betalen:

  • Contant (als je je bestelling komt ophalen)

  • iDeal

  • credit card

  • Bancontact/MrCash (voor onze Belgische klanten)

  • Paypal

  • Vooraf overmaken

Er komen regelmatig nieuwe betaalmethodes bij. Alleen onder Rembours waarschijnlijk niet. Die kosten zijn zo hoog dat ze vaak duurder dan de bestelling zijn.

 

Zijn jullie spellen nieuw of tweedehands?
Dit kun je in de titel meestal al zien. Nieuw betekent ook echt nieuw en dus nog gesealed. (Nieuwe spellen zijn bij Lamar Games altijd gesealed.) Used of tweedehands betekent dat de spellen gebruikt maar krasvrij zijn en compleet met boekje en doosje. Als een boekje of doosje ontbreekt dan staat dit in de titel vermeld en staat het spelletje in de Koopjeshoek (link!)

 

Zijn de codes ongebruikt?
Je moet er vanuit gaan van wel (natuurlijk niet bij de nieuwe spellen!).

Bij de tweedehands spellen zitten de codes er soms nog wel bij maar ik weet dan niet of ze gebruikt zijn en vaak als ik ze dan zou testen dan 'gebruik' ik ze. Dus als de code nog niet gebruikt is dan heb je geluk maar als je het spelletje alleen wil hebben met ongebruikte code dan kun je hem het beste gewoon nieuw kopen.

Ik wil een spelletje op jullie site bestellen. Is hij nog op voorraad?
Ik verkoop alleen uit voorraad dus zolang je hem kunt bestellen is hij er nog. Koop jij net de laatste van een bepaalde titel dan wordt het spelletje automatisch op uitverkocht en kan na jou niemand hem meer bestellen tot hij weer op voorraad komt. Dat voorkomt teleurstellingen en is ook meteen de reden waarom ik altijd vraag of je een bestelling in de webwinkel wilt doen, zelfs als je hem wilt komen ophalen. Als een spelletje uitverkocht is dan wordt hij ook onzichtbaar gezet dus als je net een bestelling hebt gedaan en je kunt je spelletje niet meer vinden op de site terwijl hij er 5 minuten daarvoor nog wel stond dan heb jij net de laatste gekocht :-)

Kan ik veilig bij Lamar Games kopen?
Die vraag kan ik natuurlijk niet zelf beantwoorden. Daarom ben ik lid van Stichting Webwinkelkeur (Of hier als je onze verzamelde reviews wilt zien: Alle reviews verzameld). Die controleren of ik me netjes aan alle regels houd. Verder is de site volgens Google veilig (te zien aan het groene slotje in de URL linksboven) en is de verbinding altijd via SSL.

 

Ik vind jullie geweldig waar kan ik dat vertellen?
Gelukkig! Dat hoop ik zo te houden. Je helpt me een heleboel door mij te reviewen op bijvoorbeeld: Facebook, Trustpilot of Stichting Webwinkelkeur.

 

Kan ik mijn VVV bonnen bij jullie inleveren?
Ja hoor. Dat is geen enkel probleem. Ook als je een bestelling in de webwinkel doet en je kiest voor 'betalen bij afhalen' dan mag je dat doen met VVV bonnen. Let er wel op dat je gepast betaalt of een gedeelte bijbetaalt. Want er kan geen wisselgeld op de bonnen worden gegeven als je meer waarde aan VVV bonnen hebt dan de bestelling.

 

Hebben jullie alleen spellen of verkopen jullie nog andere leuke dingen?
De focus ligt wel echt op games maar we zijn inmiddels ook voorzichtig begonnen met Warhammer en Lego. Die gaan we hopelijk de komende tijd uitbreiden. Verder hebben we ook een heleboel Skylanders, Disney Infinity en hardware tekoop.

 

Heb je een kortingscode voor mij?
We hebben wel kortingscodes maar niet altijd. Kortingscodes gebruiken we voor:

  • Speciale acties (let op de nieuwsbrief en facebook!)

  • Als je spelletjes hebt ingeleverd voor korting dan krijg je een code met het totaal aan waarde die je voor de spelletjes hebt gekregen

  • Bedankje voor het beoordelen. Als je ons beoordeelt hebt (wat voor cijfer dan ook) dan krijg je voor je volgende bestelling een code voor 10% korting op je bestelling. Heb je geen code ontvangen maar ons wel beoordeeld? Stuur ons dan je ordernummer en je krijgt uiterlijk de volgende werkdag een code toegestuurd.

We hebben dus niet standaard kortingscodes omdat ik probeer de prijzen scherp te houden zodat korting niet nodig zijn en niet kunnen.

 

Er staat een fout op je site!
Laat het me weten en ik pas het meteen aan!

 

 

 

 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuws:

23-08-2017 Update Backwards Compatibility list
De backwards compatibility list is weer up to date tot en met vandaag (sinds Mei toch weer 29 xbox 360 games backwards compatible gemaakt voor de Xbox One door Microsoft!)

Check hem hier: backwards compatibility list

03-08-2017 F.A.Q.
Sinds vandaag heeft Lamar Games ook een heuse F.A.Q.:
Frequently Asked Questions van Lamar Games
Maar je mag natuurlijk ook blijven bellen en mailen (ook als je vraag in de F.A.Q. staat ;-)

06-06-2017 Fifa 18 aangekondigd!
Volgens mij niet echt een verrassing maar fifa 18 is aangekondigd :-)

Wat wel een kleine (positieve) verrassing is, is dat hij ook voor de xbox 360 en ps3 (en nintendo switch) uitkomt naar de gebruikelijke Xbox One, PS4, PC etc. De wii en wii U worden wel overgeslagen....Blijkbaar spelen daar niet veel mensen fifa op.

 

Meer Nieuws

 

Nieuwsbrief

Alles weten over wat er nieuw is in de winkel, onze speciale actie en onze aanbiedingen? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2011 - 2017 Lamar Games | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel